söndag 8 november 2009

söndag

Veckan har tillbringats hos mamma. har varit jobbigt, men samtidigt har de känts bättre.
Idag har jag varit och ridit islandshäst med lite söta människor. Nea fick de i födelsedagspresent. Vi tyckte de va super kul, något som även oridkunniga borde göra och skulle tycka är roligt!

Svar till någon....
Jag vet att jag måste ta tag i de själv men är inte stark nog och jag vet att de är ingen annan som kan samla styrka till de åt mig och jag vet att ni försöker stötta.
Jag vill inte komma fram och säga "jo, du jag vet att du försöker" jag är en otacksam person som begär att denna värld borde vara lättare än vad det är. Varför nöja sig med något som inte är de bästa om jag alltid haft de bästa? varför ska någon nöja sig med de som inte är bäst?
Jag är glad för alla er som tar er upp ur sängen varje morgon som är nöjda eller känner att ni vill gå upp. Men tyvär har inte jag den känslan, jag känner precis tvärtom. Jag vaknar på morgonen och känner att jag kommer ändå inte göra någon gladare och mina problem kommer inte försvinna bara för att jag går upp. Jag ligger hellre där i några timmar extra och drömmer mig bort till något bättre som förhoppningsvis någon gång i mitt liv kommer att bli verklighet. Eller läser mina böcker. jag går inte upp när min mage börjar kurra utav hunger, de känns inte bra.

Kollade i min kalender idag och kände direkt en jobbig känsla komma. jag har 1 sak inbokat, kiropraktorn på torsdag. de kravet att jag ska befinna mig där då känns otroligt jobbigt. Känner en stress över att jag kommer missa besöket.
Eller att ringa till hovslagaren i morgon och bestämma vilket dag han ska komma till hästen. förstår ni? jag förstår inte vad problemet är, men ändå tar de emot så mycket.

Jaqqe, tack för att du hjälper mig med Fiffi. Du är guld, bara jag som inte kan säga de till dig. men jag vet att du läser de här.

1 kommentar:

  1. Du är flickan från det blå14 november 2009 kl. 00:00

    Keep smilin'
    Keep shinin'

    Knowin' you can always count on me
    for sure
    that's what friends are for

    In good times
    And bad times
    I'll be on your side forever more
    That's what friends are for

    Nu faller tårarna igen, en den här gången lyckliga tårar. Tänk va mycket vi har att se fram emot dom kommande månaderna. Nu har livet vänt, men ibland kan de ta en stund man inser det. Tänk vilken uppförsbacke vi måste gå i ibland för att hitta vårat lilla ljus, men nu finns det iaf där, ett helt nytt litet ljus hihi

    Puss å Kram
    Lobe dig, remember? ;)

    SvaraRadera