tisdag 23 februari 2010

Vuxenpoäng

Idag har jag samlat vuxenpoäng! Jag har förberett ägg! Eller jag har lärt mig:
Steg 1. Ta fram en kastrull, inte för stor!
Steg 2. Lägg i 2 ägg, eller så många som önskas.
Steg 3. Häll i vatten så att de precis täcker äggen.
Steg 4. Sätt igång plattan och placera kastrullen på.
Steg 5. Kom jag aldrig till för att Kalle tyckte att min fråga "-Ska jag salta vattnet?" var för dum.

Steg 6 kommer kanske någon annan dag!

Pontas igår, hon var tokig i stallet, hon tyckte inte alls om hur hon hade blivit behandlad, inte få gå ut i hagen! Hon tog ut ALLT över mig!
Vi kan konstatera att dra en snowracer med 2 personer går inte när man har en liten ponny. De stog stilla! Så vi bytta till pulkan och börja exprementera med hur man skulle kunna sitta i, hålla i sig OCH styra utan att någon skulle behöva gå brevid henne! Vem orkar springa runt och trava med henne på detta underlag? Vi lyckades men vi fick springa brevid för hon ville inte springa själv. Duktig var hon iallafall! =)
Idag prövar vi med om hon kan gå med en annan häst, Ripley! Ska bli spännande att se hur de gått, men rymmer hon ur den hagen så kommer hon bara in till dom andra hästarna så de är något positivt!

Nu ska jag fortsätta att packa ner kläder i flyttkartonger!
Ha de så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar