måndag 29 mars 2010

41 dagar kvar

41 dagar är inte lång tid, helt sjukt! Spännande, var idag och lyssna på hjärtat. De slår så ljuvligt. Känns fortfarande konstigt att snart är jag mamma och min mamma blir mormor och mormor blir gammalmormor. Förstå, "alla" får ett nytt "namn" Visst, min mamma är mamma till mig men hon blir oxå mormor. Häftigt. Känns fortfarande overkligt att det ligger en plutt där inne som sen ska ut och vara en människa, först va de en liten spermie. Konstigt att något sånt kan bli en människa!
Snart är flyttar vi oxå, känns konstigt de me. Få något eget, för våran lägenhet känns inte som vårat och mysigt, jag ska nu inte säga att jag precis ansträngt mig heller att de ska bli fint och mysigt. De kommer bli sååå bra i huset! Mina förodlade grönsaker har jag idag planterat om till större krukor, har även köpt sättpotatis som jag börjat förgro som ska ner i jorden om 3 veckor. Så bra kommer det blir! Direkt när snön har lämnat gräsmattan i nya huset så ska jag börja min kamp mot trädet som jag ska få upp ur marken! Kalle har sågat av de, så nu är de min tur att gräva upp de! Varför? Jo för att när bebis kommit hem så står de ett träd och väntar på att bli nersatt i jorden, de ska bli bebis träd! Ett äppel träd och antagligen ett päron träd!
Finns så mycket roligt som ska shoppas till huset, ute möbler, nytt porslin, nytt köksbord, massa inredning usch va roligt!! Och spännande!
Tror att dom här 41 dagarna kommer att gå fort, de kommer att hända så mycket den närmsta veckorna!
Sen så har jag alltid min virkning som MÅSTE blir klar, vad ska bebis annars ha på kvällarna i barnvagnen om vi är ute och går eller om vi sitter ute på altanen och äter middag och bebis vill vara me sin mamma (jag) och pappa (Kalle).
JA! De va så roligt, i fredags låg Kalle med sitt huvud på min mage och prata med bebis och rätt va de är så får han en spark i örat! SÅ ROLIGT!!
Nu ska jag äta ärtor =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar