fredag 23 april 2010

Så sjukt!

Prata precis med en kompis, vi kom fram till att de känns som att de va nyss som jag sa att "jag är i vecka 8" super nöjd!! Nu, jag är i vecka 38, 16 dagar kvar till beräknad födsel. HELT OTROLIGT!

Leffe och Marianne är lediga ifrån sina jobb idag och FLYTTAR lite smått iallafall! De sägs att man ska ha en flyttkartong per kvadratmeter..... Inte enligt den här familjen, detta stora hus, på 230 kvadratmeter, iof inklusiv källare som inte ska tömmas ännu. Så har dom 20 flyttkartonger, Marianne fyller dom åå åker sen till nya lägenheten med dom och tömmer dom, kommer tillbaka och fyller dom åå så håller hon på... TID!!!!

En helt annan sak, varför kan inte människor visa respekt?
Jag har sagt att jag inte vill ha besök på sjukhuset när bebis kommer, ACCEPTERA de. Nee folk ska sitta i entrén eller ute på parkeringen och vänta. men vänta på vad? Ni får se bebisen när vi kommer hem, tror ni inte att man vill vara själv med bebisen och lära känna den själv först?! Men bara 10 minuter kan man väl få komma förbi? Jag kan bjuda in er eller hör av er efter några dagar, de är inte sista gången ni ser bebisen, ni har hela era liv på er! - ne men de är så roligt att se dom så små, HMM!!! Den är liten när vi kommer hem oxå efter någon dag! Låt mig och Kalle få andas ut. De skönaste är att Kalle är helt på min sida åå kommer inte släppa in någon.
Som mammas kompis som jobbar som barnmorska säger, kompisarna känner er, ingen känner bebisen, SJÄLVKLART ska vi föräldrar lära känna och hålla och klämma på bebisen först. Folk får vänta!

Nu har jag morrat lite iallafall!! Åter till de roliga, jag har köpt JÄTTE fina kläder igår =) Sen fick jag hjälp utav Kikki med nödvändiga saker att handla på apoteket! De behövdes! Sen hann jag med IKEA oxå! Roligt =) Marianne har hittat Kalles gamla säng så jag köpte en ny madrass, och lite lakan och handdukar! De börjar närma sig med stormsteg!! =) UNDERBART!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar