tisdag 12 maj 2009

Fölis!

Fölis har inte mått så bra under dagen =( Han har fått förstoppning, eller har haft. Förhoppningsvis så har de släppt nu, vi har sprutat in olja, parafinolja, masserat magen, stoppa in fingrarna i rumpan och försökt få de att komma ut, vi har varit ute och gått allt. förhoppningsvis så satte de igång nu när vi tog ut mamma Marmeta som vart GALEN! och så gick jag runt i boxen med fölis brevid mig, han följde mig som en hund! Har de på film, de ser kul ut!
Vi kom upp precis ifrån stallet och för 1 timma sedan försökte han pressa utan att något kom ut, men efter de så har de kommit ut stenhårda pluttar, så förhoppningsvis! De blir till att gå ner och kolla honom flera gånger ikväll och i natt. Roulette som vi fick förra året dog utav att hon hade förtrångt bäcken så att inte bajset kom igenom så jag och mamma har kämpat sen typ 15 typ..
Lill plutten är underbar, tror han är lite kär i mig och mamma!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar